idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Zbilansowane posiłki to zdrowie dla każdego

Jemy każdego dnia i od tego, co i jak zjadamy zależy nasza energia, samopoczucie oraz zdrowie. Przed wyzwaniem ustalenia optymalnego jadłospisu staje z reguły pani domu, a zadanie nie zawsze jest łatwe. Mając pod dachem dzieci trzeba liczyć się z grymaszeniem i dyskusjami o tym, co młody człowiek zje, a czego nie weźmie do ust. Oczywiście nie ma pewności, że takie problemy wystąpią zawsze, ale rodzice muszą się z tym liczyć. Zakładając, że razem mieszkają ze sobą członkowie rodziny wielopokoleniowej pichcić trzeba niemało. Łatwo jednak zaspokoić wymagania żywieniowe starszych, młodszych i średnich. Potrzeba tylko nieco pomysłowości i kreatywnego podejścia do gotowania. Dobre śniadanie jest szalenie istotne. Zdaniem wielu specjalistów to najważniejszy posiłek dnia, który powinien dać nam energię na długo.

Elementy, które powinny się w nim znaleźć to pełnoziarniste pieczywo (uwalnia węglowodany stopniowo, więc daje poczucie sytości), dobrej jakości wędlina, ser lub twarożek, a także warzywa lub owoce. Całość można popić porządnym sokiem pomarańczowym, który doskonale pasuje do śniadania i również stanowi zastrzyk cennej energii dla organizmu. Drugie śniadanie dla uczniów i pracujących, na przykład w postaci kanapek, też nie zawadzi. Obiad to już szersze pole do popisu. Tu również istotny jest bilans. Żelazny zestaw – mięsko, ziemniaki lub kasza/ryż i do tego bogata w witaminy surówka. Polskie podniebienie nie pogardzi też smakowitym sosem. Sos oczywiście naturalny, bez dodatku proszkowych erzaców. Lekka kolacja na koniec dnia sprawi z kolei, że domownicy zasną bez uczucia ssania w żołądku.

laserowe zamykanie naczynek poznań