idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Sport w grupie

Jeśli myśląc o zdrowym sercu do głowy przychodzi Ci przede wszystkim aktywność sportowa, to bardzo dobrze. Bieganie, pływanie czy ćwiczenia siłowe pozwalają wzmocnić cały organizm, poprawić pracę mięśni, a także wpływają pozytywnie na wydolność układu krążenia. Zmniejsza się ryzyko zakrzepów oraz – co za tym idzie – zawałów i udaru.

Sport warto uprawiać regularnie, co oznacza przynajmniej dwadzieścia minut, trzy razy w tygodniu. Oczywiście większe dawki są jak najbardziej wskazane. Problem jedynie w tym, że samotne bieganie czy pływanie może być nużące.

Rozwiązanie jest jednak bardzo proste. Najlepszym sposobem na wzbudzenie motywacji jest uprawianie sportów w grupie. W dużych miastach ludzie organizują się np.

w grupy biegowe. Oczywiście podobną inicjatywę można stworzyć również w mniejszej miejscowości. Dlaczego sport w grupie jest skuteczniejszą opcją niż samotne ćwiczenie? Pierwszy powód to większa motywacja do samego rozpoczęcia ćwiczeń.

Gdy wiesz, że ktoś już czeka na Twoje przyjście i w dodatku uzależnia własną aktywność od Twojego przybycia, z pewnością dasz radę zebrać siły, przebrać się w sportowy strój i dotrzeć na miejsce. Druga przyczyna to zwiększona motywacja podczas samych ćwiczeń. Gdy biegniesz samotnie, nie jesteś nawet w stanie określić, jak sobie radzisz.

Co innego, gdy widzisz, że cała grupa nie może za Tobą nadążyć lub że sam zostajesz w tyle. Zwłaszcza w tym drugim wypadku na pewno postanowisz przyspieszyć, by nie wypaść źle przed współćwiczącymi.