idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Ruch w ciąży i po porodzie

Sport to niewątpliwe najlepsza metoda na utrzymanie formy i odzyskanie jej po porodzie. Choć wiele pań zupełnie bagatelizuje tą sprawę i nie przykłada wagi do tego, czy się rusza. Jak tylko otrzymają potwierdzenie, że są w ciąży, odrazu proszą o zwolnienie i przez dziewięć miesięcy nic nie robią. Dosłownie, bo co to jest za funkcjonowanie, ciągłe leżenie w domu na kanapie i użalanie się, jak mi ciężko, że przytyłam, że plecy bolą, czy jeszcze inne historie.

Potem przychodzi moment porodu, który ciągnie się już którąś godzinę, nie ma się siły na parcie, zły oddech i w ogóle jakaś totalna porażka. A potem, jaka ja jestem gruba, jedna nieprzespana noc i nie ma na nic siły. Dlaczego? Bo przez całą ciążę nie przygotowała się na taką okoliczność. Okazuje się, że ruch w czasie ciąży to najlepsze lekarstwo na wszystkie czynniki opisane wyżej.

Dlatego drogie panie, apeluje, abyście nie udawały obłożnie chorych, biednych i nieporadnych. Ciąża, jeżeli nie ma powikłań i zagrożeń, nie jest chorobą i należy się nią cieszyć. Jest wiele metod na utrzymanie formy i sił w czasie jej trwania, trzeba tylko chcieć i spróbować troszkę poćwiczyć. Naprawdę nie trzeba wiele wysiłku i zaangażowania.

Idziesz do sklepu? Wybierz dłuższą drogę, może akurat trafisz na ciekawy klub fitness, gdzie są zajęcia dla przyszłych mam. Zobaczysz, że pomożesz sobie, ale przede wszystkim twojemu dziecku, bo szczęśliwa mama to równie szczęśliwe dziecko.