idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Nordic walking- spacer z kijkami w ciąży i po porodzie

Nordic walking to kolejny przykład sportu, który może pomóc w utrzymaniu dobrej kondycji kobiet w ciąży, ale również jest dobrym sposobem na odzyskanie formy po porodzie. To forma rekreacji, która polega na maszerowaniu ze specjalnymi kijami, praktycznie takimi, jak do nart.

Doskonale wpływa na rozwój całego ciała, poprawę sprawności fizycznej, a także pozbycie się zbędnych kilogramów. Ważnym czynnikiem wyróżniającym tą dyscyplinę jest możliwość uprawiania jej przez cały rok w dowolnym miejscu.

Czy będzie to centrum miasta, las, park, morze, a nawet góry, kijki idealnie się sprawdzą. Podobno nordic walking jest równie dobrym sposobem, jak siłownia, bieganie, czy jazda na rowerze.

Nie dość, że nie kosztuje nas dużo wysiłku, to daje tyle możliwości. Ten przyjemny spacer możesz wykonywać zaraz po porodzie, ale w mniejszym natężeniu ruchu i tempie, a następnie stopniowo go zwiększać.

To ciekawa forma spędzania czasu na świeżym powietrzu i szybkie uzyskanie efektów zdrowotnych. Nie musisz kupować kijków, możesz je wypożyczyć lub skorzystać z zajęć w klubie fitness i wspólnie z grupą przemierzać wiele kilometrów.

Choć jest to spacer, to wymaga pewnej techniki, dlatego cenne uwagi instruktora na pewno okażą się przydatne. Dobrze przeprowadzony trening przy użyciu nordic walking to dziewięćdziesiąt minut rytmicznego marszu.

Im częściej, tym lepiej – nie ma przeciwwskazań by spacerować codziennie, ale dwa razy w tygodniu w zupełności wystarczy.

korty tenisowe poznań