idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Customer Relationship Management

CRM, czyli Customer Relationship Management to bardzo dobry przykład efektywnego wykorzystanie systemów zarządzania bazami danych. CRM jest coraz szerzej wykorzystywane przez firmy na całym świecie. Na czym to polega i co firma może zyskać? Zarządzanie relacjami z konsumentem to bardzo ważne zagadnienie, które pozwala na znacznie efektywniejsze budowanie więzi pomiędzy klientem i przedsiębiorstwem.

Firmy gromadzą bowiem szereg informacji na temat klienta, a następnie wykorzystują je m.in. w celu stworzenia spersonalizowanej oferty.

Aktualnie możliwe jest tworzenie i skuteczne zarządzanie bardzo dużymi bazami danych. Dzięki temu firma może „zapamiętać” wszystkie preferencje zakupowe klienta, które udało się zarejestrować na podstawie jego dotychczasowych kontaktów z przedsiębiorstwem. Jeśli wiemy, jaki rodzaj produktu interesuje danego konsumenta najbardziej, wiemy również, jaką ofertę do niego skierować, kiedy zachęcić do kupna lub jaką promocję dla niego przygotować.

www.chodziez.net.pl

Zyskuje zarówno sprzedawca, jak i konsument, który dostaje propozycję skrojoną na miarę. Co ważne, z takiej bazy danych może korzystać wiele osób w tym samym czasie. Jeśli pracownik w terenie właśnie zachęcił do skorzystania z usługi nowego klienta i pozyskał jego dane osobowe, dział marketingu może już przygotowywać spersonalizowaną reklamę i kolejną ofertę.

Możliwe jest tworzenie złożonych statystyk, dotyczących np. preferencji zakupowych klientów w danym regionie czy w konkretnym miesiącu. W ten sposób łatwo stworzyć ofertę regionalną czy sezonową.