idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Błonnik na trawienie

Bez względu na to, ile mamy lat musimy jeść tyle, ile potrzebujemy, by normalnie funkcjonować i cieszyć się dobrą formą. Trzeba jednak pamiętać, że jedzenie to znacznie bardziej złożony proces niż może się wydawać. Bynajmniej nie kończy się on w momencie przełknięcia ostatniego kęsa ze śniadania czy obiadu. Tak naprawdę to zaledwie początek fizjologicznego procesu trawienia.

Musi on przebiegać sprawnie, by wszystkie cenne składniki z jedzenia trafiły do komórek naszego ciała, a nasz żołądek i jelita nie musiały zbyt wiele się napracować. Czy tak będzie zależy w dużej mierze od tego, co na co dzień spożywamy. Ogromną rolę w sprawnym trawieniu odgrywa błonnik pokarmowy. Zapotrzebowanie na spożycie błonnika jest zawsze, ale rośnie z wiekiem.

Dlatego warto już od dzieciństwa zjadać go możliwie najwięcej, by na starość nie mieć problemów gastrycznych. Osoby starsze także powinny go przyjmować. Błonnik jest nie tylko łatwo przyswajalny i dobroczynnie wpływa na nasz układ trawienny. Jest też niedrogi, ponieważ produkty, które zawierają go najwięcej nie należą do kosztownych.

Sporo jest go w jabłkach, zwłaszcza gdy zjadamy je umyte ze skórką. Warto te owoce uwzględnić w codziennej diecie, ale na tym błonnikowy festiwal się nie kończy. Bogatym źródłem błonnika są wszelkiego rodzaju orzechy oraz pestki. Orzechy arachidowe, nerkowce, pestki dyni i słonecznika – kupimy je bez problemu.

Są smaczne i doskonale wpływają na jelita. Podobnie jest z waflami ryżowymi, zwłaszcza tymi wzbogaconymi o inne zboża. One także kosztują niewiele, a działają świetnie.