idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Bieganie w ciąży i po porodzie

Wyczynowy sport to nie jest odpowiedni sposób na utrzymanie dobrej kondycji w ciąży. Dlatego wiele kobiet rezygnuje z morderczych treningów. Jednak pojawia się pytanie, co zrobić, gdy całe nasze wcześniejsze życie polegało na codziennych spotkaniach ze sportem. Przykładowo – bieganie Czy kobiety, które biegają systematycznie, muszą na dziewięć miesięcy zrezygnować z ulubionego sportu? Okazuje się, że nie do końca, ponieważ jak najbardziej kobiety z brzuszkiem widzimy na ulicach podczas joggingu. Wszystko oczywiście zależy od tego, jak czuje się przyszła mama i czy dziecku nic nie zagraża. Jeżeli nie ma żadnych powodów do obaw, to panie, które uprawiają bieganie regularnie, mogą nadal to robić.

Niemniej jednak muszą zastosować się do pewnych środków ostrożności. Przede wszystkim treningi nie mogą być wyczynowe, tylko umiarkowane bez większego wysiłku. Wszystko jest kwestią indywidualną, gdyż dla jednych kilometr biegu to nic wielkiego, podczas gdy inni nie dobiegną nawet na tramwaj. Dlatego każda z pań musi indywidualnie do siebie dobrać odpowiedni czas czy trasę biegu. Natomiast nie powinno się biegać w trzecim trymestrze ciąży, gdy brzuszek staje się już bardziej widoczny, a bieganie na tym etapie może wywołać skurcze i inne dolegliwości. Lepiej nie ryzykować i poczekać do zakończenia połogu, a wtedy już intensywnie nadrobić stracony czas.

Nawet nie musisz zostawiać dziecka w domu, wykorzystaj spacer z wózkiem i zamień go na bieganie, to dobry i sprawdzony sposób.

nauka tenisa poznań https://patatajek.pl/kategorie/23-czapraki