idsdb

Koronarografia – chirurgia naczyniowa

Basen – pływanie dobre dla przyszłych mam

Rozpoczęłaś właśnie kolejny etap swojego życia, za dziewięć miesięcy zostaniesz mamą. Może już jesteś w piątym miesięcy ciąży i z utęsknieniem czekasz na kolejną wizytę u lekarza, by zobaczyć swoje maleństwo. A może zamiast się cieszyć, zamartwiasz się, kiedy to się wreszcie skończy. Brak porządnego snu, bo jak tu zasnąć, gdy masz taki duży brzuch, który ciągle się rusza. W dodatku bolą cię plecy w krzyżu, w odcinku lędźwiowym, właściwie to na całej długości kręgosłupa.

numery startowe biegowe

Nadmierna waga ciała ogranicza swobodne poruszanie, a nogi coraz bardziej puchną i bolą. Jeżeli choć jeden z wymienionych przypadków, opisuje twoją ciąże, nie ma co się skarżyć i użalać się nad sobą, tylko trzeba działać. Najlepszym sposobem na pozbycie się tych dolegliwości jest basen. Pływanie w ciąży pozwala, choć na chwile poczuć się, jakby bez brzucha, dzięki wyporności wody. To niesamowite uczucie, jak po zanurzeniu w wodzie czujesz się o wiele lepiej.

Dodatkowo spokojne pływanie żabką rozluźni napięte mięśnie karku oraz całego kręgosłupa. Z pewnością twoje nogi będą lżejsze, a nawet i jędrniejsze, gdyż podczas pływania wzmacniają się wszystkie mięśnie. Z zajęć na basenie można korzystać w każdym etapie ciąży, jednak należy pamiętać, że nie może to być wyczynowy sport. Nie pływaj na czas, czy ilość basenów. Masz się odprężyć, zrelaksować, a nie zmęczyć.

Samo leżenie na plecach w wodzie pozwoli na dobroczynne oddziaływanie na ciebie i maluszka w brzuszku. Nieforsujące pływanie to jeden z najlepszych sportów dla przyszłych mam.

bodyfactory-trener.pl korty tenisowe poznań